myfitplanet.pl

Wszystko na temat fitnessu.

Budowa suchej masy mięśniowej: dieta, trening, suplementy

Nieprawdą jest to, że mężczyźni nie dbają o swoją urodę. Panowie po prostu robią to w zupełnie inny sposób, aniżeli ma to miejsce w przypadku Pań. Wynika to przede wszystkim ze wzorców atrakcyjności. Typowo męskim „zabiegiem pielęgnacyjnym” jest trening siłowy. To właśnie na siłowni Panowie kształtują masę mięśniową. A wszystko po to, aby posiadać atletyczną, muskularną sylwetkę.

Budowa suchej masy mięśniowej

Proces budowania masy mięśniowej można porównać do odchudzania – jest równie wymagający, wymaga podobnej dyscypliny i jego składowymi są: dieta, ćwiczenia oraz suplementacja. Poniżej pokrótce przedstawiamy każdy z tychże elementów.

Dieta na masę, czyli o tym co jeść by nabrać mięśni

Dieta na masę powinna być obfita. Bilans kaloryczny musi nieznacznie przekraczać zapotrzebowanie generowane przez organizm. Aby obliczyć ilość kalorii możemy skorzystać z wzoru na ilość poszczególnych wartości odżywczych w diecie.

Należy dostarczać 6g węglowodanów na każdy kilogram masy ciała, 2g białka i 0,5g tłuszczy. Dla przykładu, jednostka ważąca 70 kg powinna dostarczać (dawka całkowita dzienna): 420g węglowodanów, 120g białka, 35g tłuszczów.

Trening na masę, czyli jak ćwiczyć

Trening na masę mięśniową powinien być oparty na ćwiczeniach o charakterze wielostawowym. W planie treningowym nie powinno być miejsca na jakiekolwiek ćwiczenie izolacyjne. Są one najmniej efektywne jeśli chodzi o proces wzrostu włókien mięśniowych.

Liczba treningów w tygodniu powinna wynosić od 3 do 4. Całkowita objętość treningowa musi być równa 200-250 minutom (w przypadku osób początkujących)

Suplementacja na masę, czyli kilka słów o odżywkach

Stosowanie suplementów diet to nieodłączny element kulturystyki. Specjalne preparaty potrafią zwiększyć efektywność treningu i diety o kilkadziesiąt procent. Do najczęściej wykorzystywanych zaliczamy:

  • Kreatynę
  • Aminokwasy BCAA
  • L-glutaminę
  • L-karnitynę

Wybierając konkretny środek warto kierować się opiniami i recenzjami, których chociażby w Internecie – znaleźć możemy naprawdę wiele.

Bardzo ciekawym produktem na masę jest Nutrigo Lab Mass – kompozycja kluczowych składników ukryta w gainerze (do wyboru kilka smaków). Więcej o Nutrigo Lab Mass można przeczytać tutaj:

Na co jeszcze musisz zwrócić uwagę budując masę mięśniową?

Z pozoru budowa masy mięśniowej wydaje się być prostym procesem, który nie wymaga zbyt dużego zaangażowania. Nic bardziej mylnego! Rozwój mięśni okraszony jest wieloma wyrzeczeniami i ogromem zaangażowania. W przeciwnym wypadku, trudno o osiągnięcie satysfakcjonujących wyników.

Nie bez powodu liczba umięśnionych mężczyzn i kobiet, którzy mogą pochwalić się iście atletyczną sylwetką jest bardzo mocno ograniczona.

Trudno w to uwierzyć, ale sukces sylwetkowy osiąga nie więcej niż 15% osób podejmujących wyzwanie. Dlaczego budowie masy mięśniowej towarzyszy tak wiele niepowodzeń? Co sprawia, że nie osiągamy zamierzonych celów?

Co istotne, z reguły organizmy nie mają ograniczeń fizycznych, przez co trudno mówić o jakiś problemach uwarunkowanych genetycznie. Najczęściej, problemem jest dostateczna motywacja. Częstokroć rezygnujemy, bo zaczyna nam jej mocno brakować. Co zatem zrobić, aby utrzymać motywację na odpowiednim – wysokim poziomie? Jak się motywować do budowy masy mięśniowej?

Odpowiedź na powyższe pytanie z całą pewnością nie należy do najłatwiejszych. Proces budowy masy mięśniowej składa się bowiem z kilku elementów – diety, treningu i suplementacji, o które musimy zadbać w takim samym stopniu. Wymaga to od nas całkowitej zmiany stylu życia, na co potrafimy się zdecydować, ale tylko na określony czas.

Sukces sylwetkowy osiągają osoby, które potrafią na stałe zmienić swoje niezdrowe nawyki żywieniowe i wdrożyć plan treningowy w życie. Częstokroć możliwe jest to tylko dzięki:

  • odpowiedniemu planowaniu
  • systemowi kar i nagród
  • jasnemu wyznaczeniu celów
  • rywalizacji

Receptą na sukces jest – wg wielu – podejście do tematu budowy masy mięśniowej w sposób kompleksowy, tj. celem powinna być całkowita zmiana stylu życia, z której to będzie wynikać rozwój sylwetki.

Wynika to z faktu, iż osiągnięcie finalnej, wymarzonej sylwetki, bardzo często jest zadaniem na co najmniej kilkanaście miesięcy. Trudno przez tak długi okres utrzymać motywację na najwyższym poziomie.

Next Post

Previous Post

Leave a Reply

© 2021 myfitplanet.pl

Theme by Anders Norén