myfitplanet.pl

Wszystko na temat fitnessu.

Cel Noworoczny numer 1: odchudzanie i masa mięśniowa

Czy wiesz, że podstawowym celem noworocznym wśród polskiej społeczności jest redukcja zbędnych kilogramów? Według statystyk, aż 45% ankietowanych zamierza ingerować w swoją sylwetkę w 2018 roku.

W zasadzie, trudno się temu dziwić – w końcu, nadwaga to problem naprawdę sporego grona Polaków. Niestety, do finalizacji odchudzania doprowadza niewiele osób. O ile, rozpocząć jest łatwo, o tyle dokończyć znacznie trudniej. Dlaczego?

Odpowiedzialna za to jest motywacja, czyli zdolność do podejmowania działania w konkretnym czasie. Na początku roku, kiedy stawiamy cele – entuzjastycznie podchodzimy do założeń. Niestety, wraz z upływającym czasem i często – niedostatecznymi efektami, dochodzi do załamania motywacji.

Jak poradzić sobie z osobistym „leniem”?

Lenistwo to cecha wrodzona wielu osób. Brak konieczności podejmowania konkretnych działań to wygoda. Niekiedy znacznie bardziej wolimy poleżeć, niż cieszyć się zgrabnym ciałem. Nie mniej jednak, lenia można pokonać.

Nowy Rok powinniśmy traktować jako jeden z symptomów motywacyjnych. Nie powinien on stanowić podstawy do podjęcia odchudzania. Kluczem jest nasza chęć do zmiany.

Za nieudolność odchudzania odpowiedzialna jest prokrastynacja. Ciągle znajdujemy różne wymówki, inne ważniejsze rzeczy do zrobienia, aniżeli walka z nadwagą. Odkładamy ten proces na później, zapominamy o nim. Co zrobić, aby ją wyeliminować?

Istnieje wiele różnych metod. Według nas najskuteczniejsza jest ta, która zakłada zadaniowe podejście do całego swojego życia, a konkretniej:

  1. Stworzenie planu działania.
  2. Zapisywanie podjętych procesów.
  3. Przeglądy zadań dzienne, tygodniowe i miesięczne.
  4. Nagradzanie siebie za dobrze wykonaną pracę.
  5. Monitorowanie postępów/rezultatów naszego odchudzania.
  6. Poinformowanie innych o naszych celach.

Wszystkie powyższe elementy mają ogromny wpływ na naszą motywację. Zadbaj o nie, a zobaczysz, że odchudzanie wcale nie jest takie trudne. Życzymy powodzenia!

Inny cel noworoczny – budowa masy mięśniowej

Innym, ale w zasadzie – bardzo podobnym – celem noworocznym jest budowa masy mięśniowej. Jak nietrudno zauważyć – najczęściej pojawiające się postanowienia dotycząca korekty w budowie ciała.

Co zrobić, aby dobrze wejść w Nowy Rok i nabrać masy?

Aby zwiększyć masę mięśniową musimy zadbać o trzy kluczowe elementy, a mianowicie: trening, jadłospis oraz stosowanie suplementacji. Poniżej przedstawiamy każdy z nich.

Dieta, czyli o roli odżywiania w procesach budowy masy

Jeśli nie dostarczymy do organizmu odpowiednich wartości odżywczych, nie będziemy mogli cieszyć się dobrymi rezultatami. To zrozumiałe. Zatem dieta powinna być nie tylko bardziej obfita, ale także pełnowartościowa i zdrowa.

Pięć – sześć posiłków powinno mieć bilans całkowity odpowiadający iloczynowi naszej masy ciała i:

  • 6 – wartość dla węglowodanów
  • 2 – wartość dla białka
  • 0,5 – wartość dla tłuszczy

Trening, czyli o roli aktywności fizycznej w procesach budowy masy

Trening to równie ważny element budowy masy ciała. Powinien być realizowany regularnie. W oparciu o ćwiczenia angażujące wiele grup mięśniowych jednocześnie.

Cechować powinna go również progresja. Tylko w ten sposób można stale stymulować mięśnie do wzrostu. Wykorzystać można zarówno gotowe plany FBW jak i SPLIT.

Suplementacja, czyli jak przyśpieszyć proces budowy masy

Suplementacja to proces, który możemy realizować opcjonalnie. Oznacza to, że jej stosowanie nie jest konieczne, ale jak najbardziej wskazane.

W pierwszej kolejności zaleca się dostarczać: aminokwasy bcaa, l-karnitynę oraz l-glutaminę. Z czasem suplementację można uzupełnić o kreatynę.

Podsumowanie

Bez wątpienia można powiedzieć, że procesy rozbudowy masy mięśniowej i odchudzania nie należą do najprostszych. Wymagają maksymalnego zaangażowania, samodyscypliny oraz sporej ilości czasu. Dlatego też, każdy kto pragnie zwiększyć masę mięśniową lub schudną powinien być przygotowany na to, iż nie będzie łatwo. Nie mniej jednak, Nowy Rok to doskonały moment na wykrzesanie z siebie dodatkowej motywacji.

Previous Post

Leave a Reply

© 2021 myfitplanet.pl

Theme by Anders Norén