myfitplanet.pl

Wszystko na temat fitnessu.

W jaki sposób poradzić sobie z bezsennością? Tabletki i naturalne sposoby na problemy ze snem

Bezsenność to problem, który może dotyczyć nawet co trzeciego Polaka. Trudności z zasypianiem, kłopoty z płytkim snem, ciągłe przebudzanie się w środku nocy – to niezwykle uciążliwe dolegliwości. Zobacz, co zrobić by się ich pozbyć.

Powiedz „nie” tabletkom nasennym

Tabletki nasenne powinny stanowić ostateczność. Mogą działać uzależniająco, co w praktyce oznacza, że zasypianie w przyszłości bez udziału silnych środków może stać się niemożliwe. W wielkim skrócie – tabletki nie docierają do źródła problemu, a jedynie działają objawowo, co może dodatkowo spotęgować problem. Dlatego też, powiedz „nie” tabletkom nasennym i wykorzystaj naturalne metody na bezsenność.

Oczywiście, w przypadku zaleceń lekarza prowadzącego – należy kontynuować kurację. Powyższe informacje stanowią tylko informację, a nie poradę medyczną.

Naturalne sposoby na problemy ze snem

Zdecydowanie rozsądniej jest wykorzystywać naturalne metody na problemy ze snem. Czynników kształtujących bezsenność jest mnóstwo. W szczególności powinnaś/powinieneś zadbać o:

  • Zmianę nawyków żywieniowych – odżywianie ma ogromny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu, także na sen. Dlatego też, dieta powinna być zdrowa, pełnowartościowa i odpowiednio zbilansowana. Niezwykle istotne jest również to, aby posiłki konsumować o stałych porach. Dodatkowo, warto pamiętać o tym, aby ostatni posiłek przed snem jeść najpóźniej na trzy godziny przed położeniem się do łóżka.
  • Wzmożenie aktywności fizycznej – ruch poprawia ukrwienie, zwiększa wydolność układu oddechowego, doprowadza do zmęczenia, które może ułatwiać zasypianie. Jednocześnie, pragniemy zauważyć, by nie pobudzać znacząco organizmu bezpośrednio przed snem. Aktywność fizyczną należy tak zaplanować, by miała miejsce najpóźniej na trzy godziny przed snem.
  • Poprawa komfortu snu – zarówno materac, jak i poduszka to elementy, które musisz wymienić na nowsze i dostosowane do Twoich potrzeb. Na komfort snu wpływać może również kołdra (warto by była ona dostosowana do naszych oczekiwań). Nie powinna być zbyt ciężka i zbyt ciepła.
  • Przygotowanie sypialni – odpowiednia temperatura i wilgotność w pomieszczeniu w którym śpimy to absolutny priorytet. Co więcej, niezwykle istotne jest również odpowiednie zaciemnienie sypialni (np. zasłonięcie okien), oraz wyciszenie (wyłączenie wszelkich odbiorników).

Na bezsenność wpływ mogą mieć także używki (np. spożywanie alkoholu przed snem, palenie papierosów) oraz zbyt duża ilość pobudzaczy takich jak kawa i/lub energy drinki. Wszelkiego rodzaju środki kofeinowe należy ograniczyć na 12 godzin przed snem. W praktyce oznacza to tyle, że możemy spożywać je tylko i wyłącznie w godzinach porannych.

Proces powrotu do normalności – jak długo trwa?

Niestety, powrót do „zdrowia” trochę trwa. Problemy ze snem mogą utrzymywać się nawet kilka tygodni po wprowadzeniu zasad zdrowego trybu życia. Nie mniej jednak – jeśli nasz organizm nie jest osłabiony, to należy właśnie w naturalny sposób walczyć z bezsennością.

Stosowanie silnych leków dopuszczalne jest tylko i wyłącznie w przypadku, gdy objawy bezsenności są niezwykle silne i uniemożliwiają regenerację sił.

Next Post

Previous Post

Leave a Reply

© 2021 myfitplanet.pl

Theme by Anders Norén